CARE SUNT CELE MAI NOI TENDINTE DIN MARKETINGUL ONLINE?

Inca de la aparitia sa, mediul online este unul care se reinventeaza permanent, trecand prin schimbari constante. In fiecare an anumite trenduri devin anacronice in timp ce altele noi isi fac aparitia si cunosc o ascensiune fulminanta, transferand impulsul schimbarii catre preferintele consumatorilor. Toate aceste aspecte definesc lumea marketingului online, care este nevoit sa evolueze odata cu aceste schimbari pentru a ramane relevant ca instrument de promovare. Iata care sunt cele mai noi tendinte din marketing online si cum sa le aplici corect pentru ca business-ul tau sa ramana relevant pentru audienta pe care o targetezi:

Versiunea mobile a site-ului devine prioritara

Probabil cel mai important anunt pe care Google l-a facut in anul 2017 a fost „Mobile-first Index”, un nou factor de listare care a intrat in efect in 2018 si care implica indexarea versiunii mobile a unui site ca fiind cea primara. De altfel, Google nu a facut decat sa acorde atentie comportamentului utilizatorilor, peste 50% dintre acestia folosind in prezent smartphone-uri si tablete pentru a cauta si a cumpara produse si servicii. Astfel, toate business-urile si magazinele online au fost nevoite sa isi puna la punct versiunea mobile a site-ului pentru a nu pierde pozitii in Google. Daca inca nu ti-ai optimizat site-ul pentru dispozitive mobile, acum este momentul sa o faci!

Ascensiunea continutului video

In prezent, utilizatorii sunt din ce in ce mai interesati de continutul video. Conform statisticilor, consumatorii au declarat ca prefera sa urmareasca un videclip decat sa citeasca continut de tip text. Utilizand canalul de comunicare audio-vizual, continutul video are mai multe sanse de a transmite un mesaj mai convingator si de a persuada consumatorii sa iti cumpere produsele si serviciile. Studiile realizate de catre Eyeview, o companie care ofera solutii de video marketing, au ajuns la concluzia ca un videoclip plasat intr-un landing page poate duce la o crestere a ratei de conversie cu pana la 80%. 

Asadar, daca vrei ca business-ul tau sa fie aliniat ultimelor tendinte din marketing online, trebuie sa oferi continut video potentialilor tai clienti, indiferent ca o faci printr-un live pe Facebook, un videoclip pe pagina oficiala de YouTube sau chiar direct pe site. 

Continutul este rege…in continuare!

Care este industria in care activeaza business-ul tau? Esti la curent cu ultimele noutati in domeniu? Cat de bine reusesti sa integrezi cele mai noi si mai relevante informatii in continutul pe care il oferi utilizatorilor? Oamenii au nevoie de informatii clare, relevante, valoroase si utile, iar cea mai buna modalitate de a le oferi este prin intermediul continutului pe care il pui la dispozitie pe website-ul propriu, pe site-uri si bloguri de specialitate, dar si pe retelele de socializare. 

Chat-urile automatizate

Unul dintre cele mai noi trenduri din marketingul online se refera la chat-urile automatizate. Daca nu esti familiarizat cu acest domeniu, gandeste-te la ele ca la un instrument care raspunde la intrebarile si comentariile clientilor tai. Cunoscute si sub denumirea de ,,chatbots”, acestea sunt deosebit de utile pentru mentinerea engagementului, precum si solutionarea intrebarilor de customer service si a problemelor generale. Avantajul unui chatbot setat corect consta in faptul ca utilizatorului ii va fi greu sa isi dea seama daca discuta cu o persoana reala sau cu un robot. Asadar, poti integra un astfel de chatbot pe propriul site sau pe pagina de Facebook, studiile aratand ca mesajele transmise prin intermediul unui chat automatizat au o rata de de deschidere mai mare decat cele trimise prin email. 

Review-urile ca instrumente SEO si de crestere a vanzarilor

Traficul organic ramane in continuare cea mai „sanatoasa” sursa de trafic pentru un website. Printre factorii de care Google tine cont in listarea site-urilor in pagina de rezultate se numara si review-urile. Pana la urma, de ce ar lista in primele pozitii un site care a primit numai review-uri negative?

Mai mult decat atat, review-urile nu sunt importante doar pentru motoarele de cautare, ci te pot ajuta in mod direct sa iti cresti vanzarile. Conform studiilor realizate de Pew Research Center, 50% dintre adultii sub 50 de ani consulta review-urile altor cumparatori inainte de a face o achizitie online. Din acest motiv, este important ca potentialii tai clienti sa descopere cat mai multe review-uri pozitive despre produsele si serviciile tale, care sa le faca decizia mai usoara. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *